Om Klubben

Aalborg Aikido Klub blev grundlagt i 1993 af Kim Lundsgaard, der i dag er 6. dan.

Klubben har i dag nære forbindelser til andre aikidoklubber i Danmark og Sverige, og klubbens medlemmer deltager ofte i træningsseminarer, der bliver afholdt af de forskellige klubber både i Danmark og i Sverige.

Aalborg Aikido Klub afholder hvert forår et træningsseminar med Ulf Evenås fra Gøteborgs Aikido Klub. Ulf Evenås har i dag 7. dan og er vores shihan; den øverste indenfor Aikido bl.a. i nord- og østeuropa.

Klubbens chefinstruktører

Formand
Johnny Kim Sørensen
6 dan

Johnny har deltaget på mange af de seminarer, hvor Saito Sensei underviste i Danmark. Johnny har også trænet flere gange under vor nordeuropæiske Shihan Ulf Evenås. Før Johnny startede sin Aikidotræning, trænede han bla. Karate og Jeet Kune Do.

Tlf. 40114308, email formand@aalborg-aikido-klub.dk

Næstformand
Darius Plausinaitis
2 dan

Darius har deltaget på seminarer, hvor Hiroshi Isoyama Sensei og Shigemi Inagaki Sensei underviste i Danmark og i Sverige. Darius har også trænet flere gange under vor nordeuropæiske Shihan Ulf Evenås.